Porovnanie BMW R1200GS vs R1200GS Adventure

Porovnanie BMW R1200GS vs R1200GS Adventure
1. augusta 2018 František Zubal

“Obyčajné GS-o alebo Advík? Nemáš v tom jasno? Čítaj a dozvieš sa, v čom je rozdiel”

BMW R1200GS sa za roky svojej existencie stalo synonymom cestovateľa na dvoch kolesách. Prívlastok adventure, k nemu rozhodne patrí. Lenže pod pojmom adventure si predstavujeme vždy čosi málinko odlišné. Off-road a celý deň jazdenia v prachu, blate, po kameňoch… ale môže to byť aj dobrodružstvo, ktoré zažiješ na spevnenej ceste, viac či menej rozbitej.

Kámo, máš ešte benzín v nádrži?

“Skrátka od adv motorky chceš, aby zvládla všetko. V dnešnej dobe k tomu rozhodne patrí aj športovejší charakter na ceste. Preto výrobcovia prinášajú na trh rôzne druhy motocyklov.”

Pri BMW R1200GS máš na výber z viacerých verzií tej istej motorky. Máme na mysli hlavne štandardnú verziu a jej väčšiu sestru Adventure. Obe poskytnú dostatok komfortu, prejdú akúkoľvek cestu, užiješ si ich aj na asfalte.

Tri kufre, rolky, skrátka adventure výbava ku GS-ám patrí

V čom je teda rozdiel?

No jasné. Adventure má väčšiu nádrž o 10 litrov, motorka je celkovo vyššia, širšia, ťažšia (plus 22 kg)… V čom je ale reálny rozdiel, keď obe motorky sedláš ako jazdec? Aké vlastnosti obetuješ na úkor iných?

“Advíka by som volil hlavne kvôli vyšším zdvihom o 20 mm. Rád jazdím aj mimo spevnených ciest, tu vyššie zdvihy rozhodne pomôžu.”

František Zubal

 

Ak si nižšej postavy – menej ako 180 cm, toto už plusom nebude. Tento problém sa dá vyriešiť zníženou sedačkou. Vyššia hmotnosť nie je až taká tragédia. Pocitovo viac kíl až tak cítiť nie je – za jazdy takmer vôbec. Horšie to je, keď je nádrž totálne plná a motorku potrebuješ nedajbože dvíhať. Radšej preto jazdiť s rozvahou, nepadať a bude to fajn.

Vyraziť niekam do neznáma – žiaden problém

Najviac však vadia celkové rozmery. Tu je štandardná verzia v jasnej výhode. Ono ani tak nejde o celkovú šírku, či horšiu ovládateľnosť, ako o pocit skutočného mastodonta, keď  s Advíkom potrebuješ prekľučkovať pomedzi autá, či otočiť na úzkej ceste. Aj štandardné BMW R1200GS je veľká motorka, no Adventure je proste väčší – o hodne väčší.

Mastotond v pohybe – BMW R1200GS Adventure

Pri cestovaní určite oceníš nárast dojazdu. O 10 litrov viac, môže znamenať podľa štýlu jazdy, aj dobrých 180 km navyše. Využiješ to, naozaj to potrebuješ? Otázka života a smrti to nebude. No ak nerád postávaš každú chvíľu na pumpe, vtedy nie je čo riešiť.

Adventure je vo všetkých logických dôvodoch proste lepšia motorka. Budeš sa na ňom cítiť komfortnejšie, nárast rozmerov jazdu až tak výrazne neovplyvňuje, mega dojazd je proste super, vyššie zdvihy sú taktiež plus. Kto rád hltá kilometre a miluje ďaleké expedície, mal by zvážiť voľbu Advíka.

“Je to určite aj vec štýlu, Adventure proste budí dojem.”

Totálny relax, rozbitá cesta, pekné počasie, čo viac si priať?

Obyčajná BMW R 1200 GS pôsobí viac motorkovo, subtílnejšie, obratnejšie. Nie každý potrebuje taký veľký dojazd. Na kufre si môžeš dať predsa benzínové kanistre – máš rezervu so sebou, keby niečo. Budeš mať motorku, ktorá má aj tak dobrý dojazd, ľahšie sa s ňou manévruje a ušetrené peniaze radšej vrazíš do kúpy doplnkov a upravíš si ju podľa vlastného gusta.

Motorka má byť pre radosť – BMW R1200GS

Vybrať si už budeš musieť sám – my máme radi obidve, sú si veľmi podobné, ale určite nie rovné, nech je to tak či onak, obe sú etalónom a či kúpiš GS, alebo GSA, chybu určite nespravíš.

BMW R1200GS a BMW R1200GS Adventure ktoré vidíš na fotkách sú v doplnené o diely Touratech, ktoré nájdeš v E-Shope po kliknutí na tlačidlo nižšie.