Na čom jazdíme: BMW F800GS Adventure so 44 litrovou nádržou

Na čom jazdíme: BMW F800GS Adventure so 44 litrovou nádržou
11. októbra 2018 František Zubal

Extrémna prestavba – 1.000 km bike

BMW F800GS Adventure ako tanker

Veľa litrov benzínu znamená veľký dojazd, hračka pre veľkých chlapov.

Štandardné BMW F800GS Adventure je cestovné enduro strednej triedy. Prejde všade, kde sa jazdec odváži, dobrá aj na ceste, odvezie pohodlne aj spolujazdca… dalo by sa menovať veľmi veľa pozitív. Len som jej nikdy neprišiel na chuť, teda pokiaľ bola v sériovom stave.

“Táto stavbička je však úplne iná liga. Predstav si, že doma natankuješ svoj bike a pokiaľ sa budeš krotiť pri trhaní plynovou rukoväťou, dáš to bez zastávky na pumpe, až k moru v Chorvátsku.”

Pričom bez akýchkoľvek výčitiek poviem, že tento jeden kus bol vyrobený a upravený pre ženu. Má upravený podvozok Touratech Suspension, ktorý pracuje hodne lepšie než séria, no a má aj znížené sedadlo. Výsledok je, že keď dám s mojimi 182 cm nohy na zem, cítim sa ako na detskom odrážadle. Tanker so 44 litrami benzínu sa hračkársky ľahko ovláda a tá istota k tomu. Nuž dámy (a chlapi nízkeho vzrastu) toto isto oceníte. Ja tu má však problém v sede natrepať kolená medzi nádrž.

Ako cestovateľ na veľké diaľky je 1000km bike skvelá voľba

Ochrana pred vetrom je tu brutálna. Veľa robí štít v kombinácii s veľkou nádržou. Nad budíky si v pohode umiestniš držiak pre GPS aj mobil. Trhač asfaltu to síce nie je, za to sa ti odmení úplne inak. V absolútnej pohode ťa prevezie krížom krážom po celom svete.

“Kilá naviac pri plných nádržiach pocítiš…”

Dolepil by som však nejaké protišmykové nálepky na nádrž, keď ju potrebujem zatlačiť medzi kolenami. Nižšie postavy toto asi riešiť nebudú.

Celkovo sa mi táto prestavba BMW F800GS Adventure veľmi páči. Nie, nechcel by som ju, nemám na ňu postavu. Lenže tá kopa možnosti, ktoré ponúka je úžasná. Na benzínku zájdem raz za čas, oddýchnem si radšej niekde na vrchole horského prechodu. Na cestách je to bezpochyby komfort, mimo ciest veľmi obstojná ovládateľnosť. Napriek rozmerom z tejto motorky cítiť ľahkosť. Komponenty starajúce sa o zníženie, mne osobne nechýbajú, ale kým by som to neskúsil, neveril by som, že aj takáto veľká motorka môže byť vhodná pre ozaj nízkych jazdcov (skôr asi jazdkyne).
Viem však, že v Touratechu majú aj vyššie podvozky a aj vyššie sedadlá – možnosti úprav a individualizácie sú neobmedzené – každému podľa jeho chuti a potreby.

“Najlepšie je však to, že na tejto motorke budeš stále snívať.”

O tom ako prejdeš Afriku zo severu na juh, ako si užiješ nekonečné cesty v Rusku a Mongolsku, ako skrátka obídeš celý svet. Táto motorka si to pýta, táto motorka ti dá ten krásny pocit a koniec koncov, sny majú takú blbú vlastnosť, že sa občas menia na realitu.

text: František Zubal