
Kedysi šla po krku boxero-idným GSám KTMka 990-tka a tá bola veru iné číslo. Boli to totálne odlišné mašinky avšak doba sa mení výrobcovia rozširujú portfólio o rôzne varianty modelov. A tak tu máme Advíka od BMW a SuperADV od KTM. Bude to stále taký rozdiel?
Bude a aj je! Nie v zmysle KTM je viac do terénu a BMW je väčší pracant. Papierové info tuná musia ísť bokom. Dajme tomu, že KTM SuperADV je elektronicky viac namakaný stroj. Vypichnem vyhrievané sedadlá a nasvecovanie do zákrut, toto baworák nemá. Obaja títo konkurenti to chtiac-nechtiac hrajú na luxus, lenže motorky sú o čomsi inom než o pridanej výbave. Ide o to ako je zladený motor, podvozok, posed, to ti dá ten pocit z jazdy, ktorý doplnky iba povznesú (alebo zabijú).
“keď niekto čosi napíše kriedou na asfalt a ty po tom prejdeš ucítiš to!”
Bohužiaľ a pre niekoho chvalabohu, je KTM verná sloganu Ready-To-Race. Ale tak pardón, tuto je dvojvalcový reaktor až príliš silný, pri bežných cestovateľských rýchlostiach na 6-tke trasie. Rajdy sú úzke, veterný štít za jazdy nastavíš iba ak si rád koleduješ o prúser. A elektronický podvozok je tak vyladený, že prisámšesť, keď niekto čosi napíše kriedou na asfalt a ty po tom prejdeš ucítiš to. Táto motorka má zmysel ak s ňou plánuješ rýchlo lietať. Vtedy sa budeš tešiť ako malé dieťa a zamiluješ si ju. Sakra rýchly gauč.
BMW R 1200 GS ADV si ide svoju vlastú ligu
Naproti tomu si BMW s veľkými GS-ami ide dekády svoju vlastnú ligu, ktorú pozvoľna upravuje. A či sa ti to páči alebo nie, ostatok to chce dohnať ale nedarí sa.
BMW R1200GS Adventure je skrátka vyladený stroj, ktorý ťa asi nijako neprekvapí. Urobí všetko čo chceš. Od pohody po dynamickú jazdu a prejde aj mimo asfalt, dokonca si to na šotolinách aj pekne užiješ. V ničom nebude extrémne vynikať až na jednu vec, v univerzálnosti.
podobné a predsa tak rozdielne
škaredé, či pekné?
BMW je skrátka turista na pohľadanie, ale tá KTM – tá by sa len drala do predu…
Text: František Zubal, Marián Krolák
Foto: Katja Wickert