Touratech Slovakia

06 Touratech Maroko Vylet na otocku a test BMW R1200GS Rallye 01 Touratech Maroko Vylet na otocku a test BMW R1200GS Rallye 02 Touratech Maroko Vylet na otocku a test BMW R1200GS Rallye 04 Touratech Maroko Vylet na otocku a test BMW R1200GS Rallye 03 Touratech Maroko Vylet na otocku a test BMW R1200GS Rallye 05 Touratech Maroko Vylet na otocku a test BMW R1200GS Rallye

Maroko – Výlet na otočku a test BMW R1200GS Rallye

Martin Wickert, šéf predaja Touratech a Jochen Schanz, hlava celej značky, vyrazili spoločne výlet do Maroka aby prešli 1800 míľ za 6 dní. Ich cieľom bolo poriadne otestovať prototyp BMW R1200GS Rallye v náročných podmienkach.

Všetko to vyšlo úplne perfektne. Prototyp motocykla z dielne Touratech, BMW R1200GS Rallye, bol akurát v showroome Touratech Španielsko v meste Alicante. Lokálny díler ho tu totiž chcel mať ako lákadlo pre ním organizovaný Touratech Travel Event.

A stačí sa iba trošku zamyslieť a pozrieť do mapy. Afrika je odtiaľto čo by kameňom dohodil, prejsť z Alicante do Almerie je nič, slabých 200 míľ. Takže som na Touratech Travel Event Španielsko zamieril nie len z dôvodu aby som sa ho zúčastnil. Volám Jochenovi a je hneď jasné, že ani on nechce premárniť túto príležitosť. Môže totiž otestovať bike svojich snov, ktorý si nechal defakto celý vyrobiť na mieru v preň ideálnych podmienkach v Maroku. Plány na nasledujúci týždeň teda škrtá, hodená príležitosť je dôležitejšia.

Prešli sme okolo 220 míľ po diaľnici z Melilla do Fez a odtiaľ po parádnej ceste úsekom dlhým zhruba 45 míľ do Ifrane kde sme si zabookovali pekný hotel v jedinom lyžiarskom stredisku v Maroku. Po príjazde sme hneď vybehli na balkón, kde sme si po dlhej jazde poriadne natiahli nohy a dali pár pív.

Samozrejme ma zaujímalo aké mal Jochen pocity z jazdy na BMW R1200GS Rallye. Ako hlava značky Touratech a otec celej tejto stavby bol Jochen trochu flegmatický: „Akonáhle sme zišli z asfaltu začal som si to celé užívať. Samozrejme najviac v zákrutách pri jazde horským priesmykom. Jednoducho som si nastavil odpruženie Touratech Suspension Plug&Travel a razom to celé dávalo zmysel. BMW R1200GS Rallye sa držalo cesty akoby k nej bolo prilepené. Extrémne dobrá odozva od podvozku mi dávala neskutočnú istotu.“

Ďalší deň jazdíme po bočných cestičkách smerom do Merzougy. Nechýbal ani malý výlet do piesočných dún. Tu stlačením tlačidla mení Jochen svoj bike na skutočné enduro. Pritom všetky extrémne odolné riešenia Touratech sú pekne pripojené k originálnym ovládačom, takže na motorke nemusí nič pretŕčať. Semi-aktívny podvozok Touratech Suspension má špeciálne nastavenia vyhovujúce adventure jazde. Pritom je celý predimenzovaný, takže preťažiť motorku je prakticky nemožné. Problémom nie sú ani skoky v dunách.05cl Touratech Maroko Vylet na otocku a test BMW R1200GS Rallye

A pokiaľ nad týmto celým rozmýšľam, Jochen sa už s motorkou zžil natoľko, že jeho jazda tu pripomína časy minulé, keď sa v dunách pretekalo na poriadných špeciáloch určených pre Rely Dakar. Stojac s istotou na širokých zubatých stúpačkách, Jochen nemá problém s prenášaním svojej hmotnosti nad zadnú časť motorky, vďaka jej úzkej zadnej kapotáži.

„Wau! Kombinácia jazdného módu enduro, modifikovanej funkcii trakčnej kontroly a plne nastaviteľného podvozku dovoľuje zajazdiť si mimo ciest s ľahkosťou akú by ste u motocykla s takou hmotnosťou nečakali. Tlmiče Touratech Suspension ponúkajú dobrú odozvu aj pri jazde po jemných nerovnostiach avšak sú dostatočne pevné aby zvládali aj nárazy na veľké balvany v plnej rýchlosti.“

Jedinou smolou je to, že slnko nám už pomaly zapadá a my sa musíme pre dnešok vzdať tejto radosti z jazdy v dunách. Kým sme sa dostali do Erfoud slnko už úplne zapadlo. Takže oddychujeme v miestnom hotely pri bazéne a vychutnávame si nočnú oblohu.

Keď slnko opäť vyšlo nad obzor, sadáme na motorky a ideme nekonečnými serpentínami až do legendárneho Todra Gorge. Aj štandardná verzia BMW R1200GS túto cestu po asfalte zvláda s ľahkosťou. Avšak mňa stále láka vymeniť sa s Jochenom. Športový dizajn jeho BMW R1200GS Rallye je proste úchvatný. Upravený rám, kapotáž a vlastne celá motorka, pôsobia veľmi ľahko, pričom sa stále jedná o seriózne cestovné enduro. Úpravy však znamenajú, že Jochen sedí pomerne vysoko vo vzpriamenej jazdej pozícii a má tak skvelý výhľad na okolie aj počas toho keď na motorke sedí a kolená sú ohnuté v slabom uvoľnenom uhle, čo je veľmi pohodlné pri prekonávaní dlhých vzdialeností. Pričom zdvihnuté riadidlá WRP, menia uloženie rúk tak, že mi to pripomína posed na supermote. Dvihnutá kapotáž zase vyzerá tak, že jazdca veľmi ochráni pred nápormi vetra. A tak letíme obaja kaňom tak rýchlo, že Jochen ani nemôže mať šancu vyčítať všetky veci z na mieru vyrobeného digitálneho prístrojového panelu.06cl Touratech Maroko Vylet na otocku a test BMW R1200GS Rallye

Po prekonaní kaňonu ideme smerom na Dades, kde náš čaká prejazd rozbitou šotolinovou cestou. Azda nemusím pripomínať, že presne toto je pre nás totálna radosť, pre Jochena však väčšia. Musím priznať, že som si veľmi užil aj výhľady na okolité hory, ako náhle sa predo mnou usadil prach ktorý rozvíril Jochen na jeho BMW R1200GS Rallye. Celý deň sa niesol v podobnom duchu až sme dorazili k Bin el Ouidane a neskôr do hotela rovno na pláži.

Potom sme zamierili späť do Fez cez Ifrane a posledný deň sme si riadne užili pohorie Rif. Stovky utiahnutých zákrut nás sprevádzalo počas dlhého dňa. Stúpali sme totiž z nulovej výšky nad morom do hôr aby sme opäť klesli naspäť k moru. Posledných 60 míľ do Melilla sme už absolvovali na ceste, ktorú doslova obmývala pláž. Tu sme si počas prestávok vymieňali dojmy z tohto, síce krátkeho, avšak o to intenzívnejšieho jazdenia po Maroku.

Čakajúc na trajekt je Jochen očividne veľmi potešený zo správania sa BMW R1200GS Rallye. V Maroku bol pritom prvý krát pre 27 rokmi: „Som neskutočne šťastný, že som sa opäť dostal do tejto fascinujúcej a krásnej krajiny na mojom vysnenom motocykli. Teší ma aj perfektná súhra všetkých komponentov na BMW R1200GS Rallye, ktoré spolu ladia v jeden úžasný celok. Ergonómia je pritom úžasná, športová avšak uvoľnená a to precízne riadenie vďaka podvozku Touratech Suspension Plug & Travel, ktoré umožňuje bezproblémovú jazdu na každom type povrchu, o tom je snáď škoda aj rozprávať, to treba zažiť. Motorka sa ovláda ľahúčko  bez ohľadu na to či idete po rozbitej šotoline alebo sa valíte vysokou rýchlosťou nekonečnými serpentínami. Pritom nevadí ani hlboký sypký piesok či obrovké balvany. Vážne som teraz dostal chuť na serióznu off-road výpravu, kde by som na tomto stroji denné prekonával veľké vzdialenosti. Ale to až nabudúce.“04cl Touratech Maroko Vylet na otocku a test BMW R1200GS Rallye

Text & foto: Martin Wickert